Hele venstresidens tankesmie

Svensk næringsliv jobbet for høyredreining av Sosialdemokratiet

Svenske Aftonbladet avslører i dag at Svenskt Näringsliv (svenske NHO) har betalt et PR-byrå for å prege valganalysen av sosialdemokratenes nederlag. Målet for kampanjen var å få sosialdemokratene til å konkludere med at for lite høyredreining i politikken, var en viktig grunn til valgtapet.

Sentral i kampanjen finner vi tidligere SSU-leder (leder for svenske AUF) Niklas Nordström. Han har vært aktiv i mediene med sin valganalyse, blant annet i SVTs valgvake. Aftonbladet avslører i dag at han som PR-konsultent i selskapet Prime har hatt valganalyse som oppdrag på vegne av kunden Svenskt Näringsliv.

“Mona Sahlins eget avskedstal gav en fingervisning om att kampanjen gett effekt. Bland annat försvarade hon alliansens jobbskatteavdrag," skriver Aftonbladet.

Les mer i Aftonbladet
Les kommentar i Aftonbladet

Share on FacebookTweet about this on TwitterGoogle+Email to someone